חיפוש
מיון לפי
סגור

מהם כלי העבודה איתם עובדים קבלני מצבות ושיש?

לכל מקצוע איש את כלי העבודה המתאימים ביותר בעבורו – בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר. הפעם נסקור את כלי העבודה שאיתם עובדים קבלני מצבות ושיש ונעמוד על היתרונות שיש בכל מוצר שכזה. עובדים עם שיש בעצמכם? אסור לכם לפספס את הכתבה הבאה!

מסור שיש 

מסור שיש הוא ללא ספק אחד הכלים הכי נדרשים לקבלני מצבות ושיש משום שהוא מאפשר ליצור חיתוכים מהירים ותיקונים נקודתיים של שיש על פי מידה מוגדרת מראש. חשוב לציין כי לא כל אחד יכול להפעיל מכשור כזה ולכן יש צורך בידע מוקדם, שימוש בכלי הגנה אשר יבטיחו עבודה בטוחה ובחירת המסור האפקטיבי לכל עובי של שיש או מצבה.

משחזת דיסק

בכדי לבצע השחזה מדויקת של שיש, אנו נרצה לעבוד עם משחזת דיסק אשר מתאימה לצרכים של אבן טבעית. מדובר במשחזה אשר הדיסק שלה בנוי להתמודד עם החיכוך הטבעי אשר קיים בכל עבודה ואשר ניתן להחליף את הדיסק על פי הצורך – מבלי לעבד זמן עבודה יקר. קבלים רבים יעדיפו לרכוש משחזה אשר באה ממותג מוכר, בכדי לא להיתקע באמצע העבודה.

כלי חריטה

לצורך יצירת מצבות מיוחדות אנו נבחר את כלי החריטה הטוב ביותר ולעיתים אף נעדיף לעבוד בצורה של חריטה ידנית אשר מאפשר שליטה מלאה בכל מילימטר בעבודה. כיום יש מגוון אדיר של כלי חריטה אשר יאפשרו לקבלנים אשר עובדים עם שיש להגיע לתוצאה המדויקת מבחינת החזון העיצובי ולכן חשוב לבחור כהלכה. עניין זה בולט יותר בתחום המצבות מאשר בשיש לבנייה של ריצוף חדש או לחיפוי חיצוני של קירות.

מלטשה לשיש

כל שיש דורש ליטוש מסוים ורמת הליטוש הסופית מורכבת מהרבה פרמטרים: הידע והניסיון של הקבלן, הצרכים הספציפיים לכל עבודה, הגודל של העבודה וכמובן שסוג המלטשה. עבור עבודות מצבות, קבלנים רבים יעדיפו את המלטשות הקלות יותר אשר מגיעות בקוטר קטן יותר ומאפשרות ליטוש ברמת גימור גבוהה יותר. עבור עבודות שיש כדוגמת ריצוף, רבים יעדיפו מלטשות בעלות קוטר גדול יותר ועוצמת עבודה חזקה יותר.

פטישון

למרות שכיום יש מגוון של מברגות אשר מתאימות לחדירה עוצמתית יותר, רבים מהקבלים עדיין יעדיפו את הפטישון הקלאסי לצורך מרבית העבודות. הפטישון מאפשר מגוון של עבודות בעוצמה גבוהה ומאפשר לנו לחבר בין שכבות שונות של שיש, התקנה של השיש באופן מוסתר ויצירת חורים בתוך השיש אשר ישמשו אותנו במגוון של דרכים. חשוב לזכור רק לפני שנוגעים בכלי זה את הוויברציות אשר קיימות ולהחליט באופן נקודתי איזה פטישון ישמש אתכם.

לסיכום: ניתן לראות שיש מגוון של מוצרים אשר מיועדים לעבודות שיש. ברוב המקרים, קבלני שיש אשר עוסקים בשיפוצים יצטרכו להשתמש בכלים המסיביים יותר ואילו קבלני המצבות יעדיפו כלים קלים יותר אשר מתאימים ליצירה של אומנות במידות קטנות.