חיפוש
מיון לפי
סגור

מהם כלי העבודה שחובה על כל מתקין פרקטים להחזיק ולדעת לתפעל?

אם בעבר התקנת רצפת פרקט הייתה מסובכת ויקרה, כי נעשתה ביד מבלי שהיו כלי עבודה מתקדמים, כיום כל מי שיש לו כישורים, זמן וכלים מתאימים יכול להפוך את תהליך ההתקנה לפרויקט של "עשה זאת בעצמך". 

אם אתם רוצים להתקין פרקטים בבית שלכם, או באופן מקצועי, עליכם להחזיק את הכלים הבאים: 

כלי עבודה שכל מתקין פרקטים צריך

במידה ואתם רוצים להתקין רצפת פרקט עליכם להיות מצוידים עם כלי עבודה מתאימים ביניהם:

  • ציוד מיגון ובטיחות – כדאי לעבוד עם ציוד מגן שיהפוך את העבודה לבטוחה יותר. לא פעם התקנת פרקטים דורשת חיתוך של הלוחות כדי להתאים אותם באופן ספציפי למידות בבית ולכן עליכם לעבוד עם כפפות מגן ומשקפי בטיחות. 

  • מסור – מסור ישמש אתכם כדי לחתוך את הלוחות. יש המון סוגים של מסורים, מומלץ לבחור במסור חשמלי אשר ייעל את עבודת החיתוך בצורה משמעותית. 

  • פטיש – אחת משיטות ההתקנה של הפרקט דורשת להכות עליו מעט עם פטיש כדי להבטיח שהלוחות מתחברים כמו שצריך. לכן פטיש יהיה הכרחי. 

  • עיפרון – עיפרון נועד לסימון, יהיה עליכם לסמן מידות בעיפרון על לוחות הפרקט לפני שאתם חותכים אותם.

  • פלס – אתם כמובן לא רוצים שהרצפה תהיה עקומה, לכן שימו לב שאתם עובדים עם פלס ומוודאים שכל ההתקנה מתבצעת על הצד הטוב ביותר. 

  • סרט מדידה – יהיה עליכם למדוד את הלוחות או את הרצפה, יש מקומות כמו למשל בפינות החדר, שידרשו התאמה אישית. לכן סרט מדידה הוא חיוני. 

  • סכין – לוחות הפרקט יגיעו עטופים, לעיתים גם קשורים עם חוט. לכן כדאי שיהיה לכם סכין נגיש, הוא יאפשר לכם לפתוח את האריזות יותר בקלות. 

  • דבק פרקט ומסמרים – ישנם פרקטים שמדביקים לרצפה או כאלו שמותקנים באמצעות מסמרים, אם זה המקרה כדאי שיהיה לכם דבק פרקטים ומסמרים מתאימים.

מערכות מתקדמות להתקנת פרקטים

באתר של חברת ענק השטיחים והפרקטים תוכלו למצוא דגמים מתקדמים של פרקטים עם מערכת הנעילה. Uniclic הודות למערכת הנעילה המתקדמת אם תבחרו בדגמים אלו לא תצטרכו דבק ומסמרים. הרצפות פשוט צפות על הרצפה ומתחברות זו לזו בקלות. 

באופן כללי תמיד כדאי לבחור בשירותי התקנה מקצועיים, על פני התקנה בעצמכם, מכיוון שאנשי מקצוע מיומנים מחזיקים כבר בכל כלי העבודה הנדרשים, והם יוכלו להציע גימור מקצועי ואיכותי ולהבטיח שלא יהיו טעויות התקנה שאחר כך תשלמו עליהן ביוקר. לכן אם החברה שממנה אתם מזמינים פרקט מציעה גם שירותי התקנה, אנו ממליצים שתלכו על זה.