חיפוש
מיון לפי
סגור

כלי עבודה יעילים לשיקום בטון

בטון מהווה את אחד מהחומרים השימושיים ביותר בעולם. משתמשים בבטון ליצירת מבנים מסחריים, מבני מגורים ועוד. מדובר על חומר בעל יתרונות רבים, אך על אף החוזק, העמידות והיציבות שלו, כאשר הוא נפגע היכולת שלו לתמוך במבנה נחלשת וגם יכולת הבידוד ויכולת האיטום שלו נפגעות. לבטון יש חשיבות רבה בכל הנוגע לאורך החיים של המבנה והמצב שלו ישפיע באופן מהותי על העמידות של המבנה. במקרים שבהם בטון נכנע לבלאי, במקרים שבהם הוא נשבר או נסדק, יש ליצור קשר עם מומחים בתחום שיקום בטון שיסייעו להשבתו למצבו המקורי.

ממה עשוי בטון?

ראשית כל, חשוב מאוד להבין כי יש סוגים רבים של בטון. לחלק מהסוגים יש מאפיינים שונים כגון: דקורציה, צביעה פנימית או יכולת להעביר אור. יחד עם זאת, הבטון הבסיסי והרגיל יהיה מורכב ממים, צמנט, חול וחצץ, כאשר הצמנט מהווה תערובת מדביקה בפני עצמו אשר עשויה מגיר, חרסית, פחם או סיד. הבטון בדרך כלל  יהיה מיוצר במפעל ייעודי אשר מחזיק מספר סוגי צמנטים בהתאם לצורך אשר מערבבים במינון הנדרש עם חומרים אחרים לצורך יצירת הבטון הרלוונטי למטרות שונות. כיום כמעט כל הבנייה המסחרית, הציבורית ולמגורים עדיין מסתמכת על בטון וזאת בשל העובדה שהוא עמיד, חזק ויציב.

שיקום בטון- בה מדובר?

שיקום בטון הוא תהליך אשר מסייע לשקם בטון שנפגע ולהחזיר את המבנה שעשוי מאותו בטון למצבו ההתחלתי. מדובר על תהליך שמעניק את המענה הטוב ביותר לבעיות מבניות שונות ואף משפר את האסתטיקה של המבנה. שיקום בטון הוא תהליך זול הרבה יותר מבניה חדשה ועדיין הוא מספק דקורטיביות וחידוש למבנה. שיקום מעין זה מונע מבעיות קיימות לצאת משליטה ואף מקטין את הסיכונים אפשריים כתוצאה מכך. בנוסף לכך הוא משפר את תכונות הבידוד והאיטום של המבנה, מגדיל את העמידות שלו ומגן על התשתיות. מדובר על תהליך קריטי לכל מבנה שבו הבטון נשחק ומתחיל לגלות סימנים שונים שמעידים על כך שיש בו בעיות שונות.

כיצד תדעו שהגיע הזמן לשקם בטון?

אם אתם מזהים בעיות שונות בבטון כגון: עמודי בטון שמתחילים להיסדק, ברזלים חשופים או בולטים ועליהם קורוזיה ועוד, חשוב מאוד לבחור במומחים עבור שיקום בטון שכן מדובר על מצבים המעידים על קיומה של בעיה. בלי טיפול מתאים המצב ימשיך להתדרדר והעמידות של המבנה תיפגע ועל כן לא כדאי לחכות להתדרדרות של המצב ובכל מקרה של זיהוי בעיה או סימנים לבעיה, אין לקחת סיכון ויש לבצע שיקום בטון.

כיצד משקמים בטון?

שיקום בטון הוא תהליך מורכב אשר דורש ידע מקצועי רב היקף וכמובן ניסיון ומומחיות בשיטות העבודה הנדרשות, עמידה בכל התקנים הנדרשים, התאמת חומרי שיקום לטמפרטורה הנכונה, למידת החוזק הנדרשת, לסוג התשתית הקיימת ועוד. מעבר לכך, עבור שיקום בטון יש צורך ראשית כל בתערובת בטון חזקה המותאמת עבור סוג הבטון שבמבנה. מעבר לכך, יש צורך להשתמש בציוד מתקדם וחדשני וכן יש להקפיד על צוות מיומן שעבר את כל ההכשרות הנדרשות עבור עבודות השיקום.

שיקום הבטון דורש את החלפת הבטון הבלוי וכן טיפול בברזל הזיון בהתאם להנחיות של המתכנן. חשוב מאוד לצבוע את הברזל בצבע מיוחד שיעניק לו את ההגנה המיטבית מפני חלודה. וכן כדאי מאוד להשתמש בחומרים אבקתיים מועשרים בסיבים הרלוונטיים לצורך שיקום בטון.

על מנת שתהליך השיקום יעניק את התוצאה הרצויה, יש לבחור באנשי מקצוע שיודעים כיצד לבצע את העבודה עם הכלים המתאימים והידע המקצועי המתאים.