חיפוש
מיון לפי
סגור

מהם כלי העבודה בהם משתמשים קבלני אלומיניום לביצוע עבודתם?

למרות שלכל קבלן אלומיניום יש את הפייבוריטים שלו, ישנם כמה כלי עבודה שלא מתחילים בלעדיהם אף פרויקט רציני. אז מהם הסודות הכי שמורים של קבלני האלומיניום הוותיקים ומהו ארסנל הכלים האופטימלי לכל עבודה? הצטרפו אלינו לכתבה הבאה ותצאו עם ידע שימושי שיכניס אתכם עמוק לתוך עולם האלומיניום.

 

מקדחה עוצמתית

 

כיום אי אפשר להתחיל עבודה ללא מקדחה אשר תעבור בקלות את האלומיניום ותצליח לחדור מבעד לבטון עוצמתי. למעשה, ברוב המקרים לכל קבלן יהיה סט של מקדחות ומקדחים אשר יתאימו לעבודה אל מול עץ או קיר – בכדי להגיע לתוצאות המדויקות ביותר – תוך פגיעה מינימלית במשטחים השונים. כדי לזכור שבחלק מהעבודות יהיה צורך בשילוב של פטישון או מברגה בכדי לבצע את העבודה.

 

מסור חשמלי

 

חיתוך נקודתי של אלומיניום יכול להיעשות במגוון של כלים אולם כמעט כל קבלן אלומיניום יחזיק באמתחתו מסור איכותי. למרות שברוב המקרים החיתוך הראשוני יהיה בלייזר, חשוב שגם בשטח תהיה אופציה לבצע חיתוך נקודתי של מגוון קורות או משטחי אלומיניום והצוות לא יצטרך לחזור למפעל בכדי לערוך תיקונים ספציפיים. כך שמדובר בחלק אינטגרלי מארגז הכלים של כל קבלן רציני.

 

פלס איכותי

 

מרבית החברות הקבלניות כדוגמת א.מ.ש אלומיניום, נעזרות באחד הכלים הבסיסיים ביותר: פלס איכותי. חלק מהחברות מעדיפות את הפלס הקלאסי ואילו אחרות מעדיפות את הפלס הדיגיטלי אך כולן נדרשות לייצר קווים ישרים – ואין תחליף למכשיר הנהדר הזה. למעשה, זה מהרגע שמתחילים לעבוד עם פלס מבינים שלא לחינם הוא נחשב לאחד הכלים הוותיקים בענף וכמעט שאין לו תחליף, גם בעידן של מודדי לייזר אחרים.

 

ציוד מגן

 

החל ממגפיים אשר דוחות מים (לעבודות באזורים שבהם יש סכנה להצפות או גשם קבוע) ועד לקסדות אשר מתאימות לדרישות של הרגולטור – כיום כל החברות משתמשות בציוד מגן איכותי. גם משקפי המגן לא נשארו מאחור ובזמן של שיש עבודה אשר דורשת ביצוע פעולות בחום גבוה או שיש סבירות לסכנה כלשהי לעיניים, נהוג להשתמש במשקפי המגן. במקרים מסוימים, משתמשים גם בכפפות לשיפור האחיזה.

 

מד מרחק

 

מד המרחק הוא בגדר ציוד חובה והפייבוריט של קבלני אלומיניום רבים. הוא מאפשר ליצור עבודות מדויקות עד לרמת המילימטר ולחסוך באלומיניום גולמי רב עקב טעויות אנושיות בחישוב שטח העבודה. מסיבה זו, נדיר שתראו קבלן אלומיניום אשר אינו תוחם את האזורים עם מד מרחק ידני (או כזה שמתבסס על לייזר). אגב, גם שיטות הסימון של האזורים עברו מהפכה של ממש אבל זה כבר לכתבה אחרת.

 

טאבלט

 

אם חשבתם שהטכנולוגיה לא הגיע לעולם האלומיניום – אתם פשוט טועים. כיום ניתן לראות כיצד קבלנים עושים חישובים מורכבים בעזרת טאבלט או מחשב נייד כבר בשטח העבודה ויודעים לזהות בדיוק כמה יעלה לתקן כל בעיה ולבצע הזמנה און ליין של המשטחים הרצויים, כבר מזירת העבודה. גם למצלמה אשר מובנית בטבלט יש שימוש הן לצורך סימולציה, צילומי לפני אחרי והעברת דאטה בזמן אמת בין מנהלי העבודה.

 

שורה תחתונה: ישנם מגוון של כלים אשר משמשים את טובי הקבלנים בתחום האלומיניום ואם אתם רק חדשים בענף, כדאי לכם לאמץ אותם בחוף.