חיפוש
מיון לפי
סגור

5 כלים מסוכנים שיש להשתמש בהם בזהירות יתרה

כלי עבודה הם חלק מהותי מחיינו בתור בעלי מקצוע, במיוחד עבור מי שעוסק בבנייה או בתחומים אחרים הדורשים עבודת כפיים. עם זאת, כלים מסוימים יכולים להיות מסוכנים להפליא אם לא משתמשים בהם בזהירות. במאמר זה נציג חמישה כלים שיש להשתמש בהם בזהירות יתרה כדי למנוע תאונות ופציעות.

 

מסור חשמלי

מסורים חשמליים הם כלים חזקים להפליא המשמשים בדרך כלל לכריתת עצים ולמשימות ניסור אחרות. עם זאת, הם עלולים לגרום לנזק בלתי הפיך אם לא משתמשים בהם בזהירות. הלהב של מסור חשמלי יכול בקלות לחתוך דרך בשר ועצמות, לגרום לפציעות חמורות ואפילו למוות. 

חשוב ללבוש ציוד בטיחות מתאים, להקפיד על תחזוקה נכונה של המסור החשמלי ולא לאפשר להשתמש בו למי שאין לו את המיומנות הנדרשת.

 

משחזת זווית 9 אינץ'

משחזת זווית 9 אינץ' היא כלי רב עוצמה המשמש בדרך כלל בבנייה. יש לו גלגל חיתוך גדול שיכול בקלות לחתוך יריעות מתכת עבות, צינורות ומוטות. 

עם זאת, השימוש בו יכול להיות מסוכן מאוד אם לא משתמשים בו כראוי. יש להשתמש בכלי תמיד עם ציוד הבטיחות המתאים, כגון כפפות והגנה על עיניים, תוך הקפדה על הנחיות הבטיחות של היצרן בעת השימוש בכלי.

 

מסור עגול

מסורים עגולים הם כלי חיתוך המשמשים בדרך כלל בעיבוד עץ ובבנייה. יש להם להב חד שיכול לחתוך בקלות דרך עץ, פלסטיק וחומרים אחרים. 

כמו כלים חדים אחרים, הם יכולים לגרום לנזקים כבדים אם לא מתחזקים אותם כראוי ואם לא משתמשים בהם בהתאם להנחיות הבטיחות. הלהב עלול להשתחרר ולגרום לפציעות חמורות למשתמש. יש לקרוא את הוראות הבטיחות של היצרן ולהקפיד על כל כללי הבטיחות כשעובדים עם הכלי הזה.

 

אקדח מסמרים

אקדחי מסמרים הם כלים שמשמשים בדרך כלל בבנייה ועיבוד עץ. הם יכולים בקלות לירות מסמרים לתוך עץ וחומרים אחרים, מה שהופך את העבודה הרבה יותר מהירה וקלה, אבל הם לא פחות מסוכנים מאקדחי ירי רגילים במידה ולא משתמשים בהם באופן זהיר. מסמרים יכולים לחדור בקלות לעור ולגרום לפציעות חמורות.

 

פטיש אוויר

רוצים לשבור בטון או חומרים קשים אחרים? פטיש אוויר זה הכלי שתצטרכו בשביל להתמודד עם האתגר הזה. מה שכן, מדובר בכלים רועשים במיוחד שעבודה איתם יכולה גם לגרום לפציעות חמורות. 

יש להשתמש בכלי תמיד עם ציוד הבטיחות המתאים, כגון הגנה על אוזניים וכפפות ולהיזהר מלאפשר לפטיש אוויר לבוא במגע עם משהו אחר שהוא לא הדבר שרוצים לשבור באותו רגע.

 

לסיכום

קשה לדמיין בעלי מקצוע מצליחים לעבוד באופן אפקטיבי ללא כלי העבודה החשמליים שפותחו במאה העשרים, אבל חשוב תמיד לזכור כמה מסוכנים הכלים האלה. 

חמשת הכלים המוזכרים במאמר זה הם רק כמה דוגמאות לכלים שיש להשתמש בהם בזהירות יתרה. על ידי הקפדה על הנחיות בטיחות מתאימות ושימוש בציוד הבטיחות המתאים, תוכלו למנוע תאונות ופציעות שלכם ושל הסובבים אתכם. אל תפעילו ציוד עבודה מסוכן כל עוד אתם לא בטוחים שכולם מוגנים כמו שצריך!

 

כתוב תגובה