חיפוש
מיון לפי
סגור

איך להתקין מטהר מים?

כיום, ניתן למצוא מגוון גדול של מסנני ומטהרי מים. חלק מהם מיועד להתקנה בתוך הבית (מתחת לכיור) וחלק מהם מיועד להתקנה מחוץ לבית. איך נוכל לדעת שבחרנו את המערכת המתאימה? ואיך  מתקינים את המטהרים והמסננים השונים? המשיכו בקריאה ותוכלו לקבל את כל הפרטים.

 

לבחור את מערכת הסינון והטיהור הנכונה

את המערכת המתאימה, נבחר בהתאם לצרכים שלנו וכמו כן בהתאם למקום המגורים. לשם כך, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע כמו מתקין מערכות סינון וטיהור מים או אינסטלטור. כך נוכל לקבל המלצה על מערכת מתאימה. מעבר לכך, חשוב מאוד גם שההתקנה של המערכת, תבוצע על ידי איש מקצוע שיש לו ניסיון וכזה שיוכל לוודא שכל הרכיבים השונים של המערכת מותקנים כל אחד במקום המתאים לו. 

 

סינון וטיהור מים - האם יש הבדל?

בהחלט. אלו שני מושגים שונים. סינון מבוצע על חלקיקים שונים כמו חלודה חול ואילו טיהור מתייחס להגנה מפני חיידקים וגם מתייחס לכל הקשור לטיהור של המים מריחות רעים ומטעמי לוואי. 

 

איזה מסננים יש בשוק?

-מסננים מכניים לסינון חלקיקים ומשקעים שונים - אלו מסננים שבדרך כלל יותקנו מחוץ לבית. מבחינת תחזוקה, יש לנקות אותם כל כמה חודשים. העלות לא גבוהה.

-מסנני פחם - אלו מסננים שסופחים כלור, חומרים כימיים וחומרים נוספים. כל החומרים הללו יוצרים טעמי לוואי במים. על כן, שימוש במסנני פחם יפתור את הבעיה בהצלחה. 

את הפילטר יש להחליף פעם ב-6 חודשים או פעם בשנה. יש שני סוגים מוכרים של מסנני פחם בהם: מסנן פחם בלוק ומסנן פחם גרגירי. אגב, מלבד מערכות סינון שמבוססות על מסנני פחם והינן מכניות, יש גם מערכות אוסמוזה הפוכה המשולבות בפילטרים שונים. 

-מסנני UV - לא בדיוק מדובר על מסנן, אלא יותר על צינור שעובר תחת מנורת ה-UV. הקרינה שנפלטת ממנורת ה-UV עשויה לקטול חיידקים ועל כן לטהר את המים. מנורת UV יש להחליף פעם בחצי שנה. מערכות כאלה הכוללת שימוש במסנני UV, מותקנות בדרך כלל בתוך הבית ומתחת לכיור. 

 

כיצד מתקינים מערכת סינון חיצונית?

יש לאתר את הצינור החיצוני, הנמצא אחרי השיבר (ברז המים העירוני) ולנתק אותו. לאחר מכן, יש להתקין ברז נוסף. בחלל שיש בין שני הברזים, יש להתקין את המסנן. יש לשים לב שגוף המסנן יפנה כלפי מטה. המסנן צריך להיות מותקן בכיוון זרימת המים. במידת הצורך, יש גם להתקין מקטין לחץ. 

 

התקנת מערכת מתחת לכיור

אלו הם שלבי ההתקנה:

1. יש לסגור את ברז המים שיש בדירה ולהתקין מפצל ליציאת המים

2. יש להרכיב את הפילטרים של מערכת הסינון

3. יש לתלות או להתקין את גוף המערכת מתחת לכיור או לשיש ולחבר אותה למקור המים 

4. יש להתקין את ברז המים של המערכת על השיש ולאחר מכן יש לחבר אותו ואז להזרים מים מהברז למשך 5 דקות לפחות. 


רצוי שההתקנה תעשה על ידי איש מקצוע מתאים. בהצלחה!