חיפוש
מיון לפי
סגור

איך לתחזק את האוטו שלכם בעצמכם

יש הרבה אנשים שיעדיפו לקחת את רכבם למוסך לצורך תחזוקה, אבל זו לא תמיד האפשרות הטובה ביותר וגם בטוח לא הכי חסכונית. אם יש לכם את הזמן והסבלנות לתחזק את הרכב שלכם בעצמכם, אז אתם יכולים לחסוך הרבה כסף בטווח הארוך.

 

בין אם אתם חובבי מכונאות או פחות, תחזוקת רכב פרטי הוא נושא שחשוב לדעת עליו כמה שיותר. חשוב לשמור על הרכב שלכם במצב טוב ומתוחזק היטב, כי הרכב הוא סוג של אורגניזם אשר עובד בקורלציה בין חלקיו. במילים פשוטות, כל בלאי של חלק מסוים ברכב יכול להשפיע על התפקוד של חלק אחר. כפועל יוצא מכך, אם לא מתקנים חלק מסוים ברכב או לא מתחזקים אותו, זה עלול להוביל להרחבת הנזקים בחלקים אחרים.

 

שירותים עד הבית לתחזוקת הרכב

 

אחזקת רכב פרטי היא באחריות הבעלים, שיכול לבחור לבצע את המשימה באופן אישי או להגיע למוסך כדי לעשות זאת. בתוך כך, ישנם גם שירותים רבים ושונים שניתן לקבל, כולל שירותים עד בית הלקוח. למשל, מצבר עד הבית הכולל התקנה והסרה של המצבר הישן.

 

חשוב לדעת, אסור להשליך מצברים לפח מכיוון שהם כוללים בתוכם חומצות שונות שיכולות לחלחל למאגרי המים ולאדמה, לגרום לנזק סביבתי, נזק לאדם וכולי. כאשר אתם מזמינים שירות של מצבר עד בית הלקוח, אתם לא צריכים לדאוג לכך. לאחר התקנת המצבר החדש, המתקין ייקח ממכם את הישן וישליך אותו בצורה מוסדרת.

 

חשוב לדעת לתחזק את הרכב לבד, אפילו אם באופן בסיסי

 

בעידן הנוכחי, קל למצוא מוסכניק שיתקן את המכונית שלכם. אתם לא צריכים להיות מכונאים בעצמכם כדי לתחזק את הרכב. אבל, אם אתם רוצים לחסוך בעלויות תחזוקת הרכב, אתם צריכים ללמוד כיצד לבצע תחזוקה בסיסית בעצמכם.

 

לדעת כיצד לתחזק את המכונית חשוב ממספר סיבות. זה יחסוך הרבה כסף, זה ייתן הזדמנות ללמוד על התפקוד של המכונית , וזה יעזור להבין מה עלול להיות לא בסדר אם המכונית מתישהו תתקלקל. אז אולי לא תהיו מכונאים, אבל כן תוכלו לדעת להבחין בין סוגי תקלות שונות ברכבים אם תתחזקו את הרכב בעצמכם ותלמדו קצת על הנושא.

 

8 דברים שתוכלו לעשות בעצמכם ברכב

 

הנה חלק מהדברים שחשוב לדעת בעצמכם: 1) החלפת שמן מנוע ברכב (בתחתית אגן השמן ישנו בורג ניקוז שמשחרר את השמן החוצה). 2) החלפת מסנן האוויר (נמצא בקופסת פלסטיק שחורה מתחת למכסה המנוע).

 

3) בדיקת לחץ אוויר בצמיגים והחלפתם במידת הצורך (מידות לחץ האוויר רשומות על דופן דלת הנהג שלכם). 4) בדיקת נוזל קירור ברדיאטור, צינורות וחלקי מנוע אחרים לבלאי. למשל, בדיקת הרפידות של הבלמים (תצט6רכו לשחרר את הצמיג בשביל זה).

 

5) בדיקת המים בווישרים והסרת קורוזיה במקרה הצורך (ישנם חומרים ייעודיים שמזרימים במערכת והם ממסיים קורוזיה). 6) החלפת פילטר שמן (הוא נראה כמו פחית מוברגת למנוע). 7) החלפת נוזל הגה במקרה הצורך. 8) ניקוי ע"י אקדח-מים של תא המנוע כדי להסיר נזילות שמן.