חיפוש
מיון לפי
סגור

איך לתקן בעצמכם תקלות במכשירים במשרד?

דבר ראשון, אם אין לכם הכשרה מקצועית, ידע או ניסיון בתיקון מכשירים משרדיים למיניהם, פשוט אל! עבור מי שמעוניינים לתקן מכשירים שונים במשרד, כדאי להתחיל עם מה שכולנו עובדים אתו בכל יום – המחשב. המאמר הבא יעזור לכם בשעת מצוקה משרדית, המשיכו לקרוא.

 

כשאנחנו בעבודה, לא תמיד אפשר להתקשר למחלקת המחשוב או לקחת ימי חופש מכמויות המסמכים כדי לחכות לטכנאי. לכן חשוב לדעת איך לתקן תקלות מסוימות בעצמכם. ובשלב הראשון, צריך לזהות את התקלה של המכשיר. ניתן לעשות זאת על ידי הסתכלות על המכשיר ולראות אם יש סימנים ברורים של תקלה. לדוגמה, אם אתם נתקלים בבעיה בעכבר שלכם, עליכם לבדוק אם הוא המשדר האלחוטי שלו נותק מהמחשב או לא, או אם יש סימנים גלויים לכך שמשהו קרה לו וכו’. ובעוד שחלק מהמכשירים באתר https://shred.co.il/ יהיו פשוטים להתקנה, תחזוקה ותיקון, מכשירים אחרים יצריכו הבנה מעמיקה יותר.

 

כיצד אפשר לנסות לפתור תקלות מחשב לבד?

 

אם אתם נתקלים בבעיה במחשב המשרדי שלכם, תחילה עליכם לנסות להפעיל אותו מחדש. אם זה לא עובד, ייתכן שתצטרך להיכנס ל-BIOS או ל-UEFI ולאפס חלק מההגדרות הנוכחיות של המחשב. אם המחשב עדיין לא עובד, אז אולי תרצו למצוא מישהו שיודע איך לתקן מחשבים בצורה יותר נרחבת.

 

ישנם אתרים ופורומים רבים שבהם תוכלו למצוא פתרונות לבעיות שיש לכם במחשב המשרדי שלכם, אבל בימינו ישנן גם תוכנות שניתן להריץ והן סורקות עבורכם את סוג הבעיה שיש במחשב. בכל מקרה, תמיד יהיה חשוב להתחיל עם בדיקת החומרה, לעדכן את התוכנה, להפעיל סריקת וירוסים וכן להפעיל בדיקת דיסק קשיח.

 

תיקון מכשירים באופן כללי במשרד – מה לדעת?

 

יכול להיות מתסכל לגלות שמכשיר אינו פועל כראוי ולאחר מכן, גם לנסות להבין כיצד לתקן את המכשיר. אבל, יש כמה דברים שאתם יכולים לעשות כדי להקל על עצמכם בתהליך תיקון התקלות. למשל, עליכם לנסות תמיד להפעיל מחדש את המכשיר לפני שתנסו כל דבר אחר. זה ימחק כל תקלה זמנית וגם ייתן לכם הזדמנות לראות אם הבעיה נעלמת.

 

אם הבעיה עדיין מתרחשת, קחו בחשבון שברוב המכשירים ניתן לבצע RESET (איפוס) על ידי לחיצה ארוכה על כפתור הכיבוי של המכשיר. העניין הוא, שבחלק מהמכשירים פעולה זאת תגרום לאיבוד מידע ולאיפוס של הגדרות שונות, אז קחו זאת בחשבון גם כן.

 

הזמנת אנשי מקצוע עבור תיקון מכשירים במשרד

 

צריכים לתקן מכשירי חשמל במשרד? הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לוודא שאתם מחפשים מישהו שיש לו ניסיון בתיקון מכשירים בסביבה משרדית. זה ייתן לכם שקט נפשי, שכן אותם אנשי מקצוע יידעו היכן נמצאים כל הכבלים, החיבורים השונים, תשתיות החשמל והחיבורים אליהן ועוד.

 

דבר נוסף, השתדלו תמיד לבקש הפניות, קראו ביקורות והסתכלו בתיקי העבודות של אנשי המקצוע השונים לפני שתזמינו אותם לתקן תקלות במשרד שלכם. אפשר גם לשאול כמה זמן לוקח להם לסיים תיקון בממוצע, באיזה סוג ציוד הם משתמשים ואיזה סוג אחריות הם מציעים על השירותים שלהם.