חיפוש
מיון לפי
סגור

איך מתקנים תריסים חשמליים תקועים?

תריס חשמלי הוא אחד מאותם מוצרים שהופכים את החיים שלנו לקלים ומהנים יותר. תריס איכותי מתאפיין באמינות גבוהה ובהתאם גם עמידות, אבל גם כך עם הזמן יש שחיקה מסוימת ובעיקר הוא עלול להיתקע. במצב כזה חשוב מאוד להקפיד על תיקון מקצועי של מומחה מנוסה בתחום.

מה עלול לגרום לתקלה?

השלב הראשון בכל תיקון, כולל של תריסים חשמליים, הוא אבחון מדויק של מהות התקלה. התקלות האפשריות שגורמות לתריס החשמלי להיתקע הן:

  • רצועה קרועה - רצועות איכותיות וחזקות יכולות להחזיק מעמד גם עד 10 שנים, ואפילו בשימוש אינטנסיבי. רצועה מחומר נחות יותר עלולות להיקרע תוך שנתיים-שלוש. בכל מקרה כשהרצועה לא ממלאת את תפקידה, הפתרון הוא מן הסתם החלפתה.

  • שלבים תקועים - מצב שמתאפיין במנח אלכסוני של התריס, או בכך שחלק ממנו נופל אל הכיס שלו. הסיבה לכך היא בדרך כלל השתחררות של בורג או נפילה של הציר של התריס. בכל מקרה חשוב מאוד להימנע מנגיעה בתריס, כדי לא להחמיר את המצב.

  • נתק בין שלבים - השלבים התחתונים בתריס נושאים עליהם משקל כבד למדי, ולכן תקלה יחסית נפוצה שמונעת שימוש רגיל בתריס החשמלי היא נתק בין השלב הראשון לשלב השני. גם בין שלבים אחרים עלול להיווצר נתק, וכשזה המצב הפעולה המתבקשת היא ניתוק השלב הבעייתי והוצאתו מהתריס. במרבית המקרים התריס החשמלי בנוי כך שיש לו עודף מסוים של שלבים, במיוחד על-מנת לאפשר מענה מהיר ויעיל למצבים אלה, כך שאין צורך בהתקנת שלבים חדשים. עוד כדאי לדעת ששלבים שעשויים מאלומיניום מתאפיין בחוסן רב יותר בהשוואה לשלבים מפוליאריתן מוקצף ולכן התקלה הזו תהיה שכיחה פחות. בכל מקרה נדרש כיוון מנוע לאחר תיקון זה.

  • כיוון מנוע - תקלה שהסממן לה הוא עצירה מוקדמת יתר על המידה של פעולת הפתיחה או הסגירה של התריס החשמלי. תיקון תקלה זו פשוט מאוד וכולל למעשה סיבוב של בורג, עם או נגד כיוון השעון. סיבה אחת לצורך בכיוון מנוע היא כאמור נתק בין שלבים, ועוד סיבה אפשרית היא הורדת התריס על חפץ כבד.

מתי אין ברירה אלא להחליף מנוע?

לעומת כל המצבים הנ"ל, שבהם מחיר תיקון תריסים חשמליים הוא יחסית נמוך - עד 300-400 ש"ח בדרך כלל - יש גם תקלות שמחייבות את החלפת המנוע, ובמקרה שכזה המחיר כמובן גבוה יותר.

הגורם העיקרי לצורך במנוע חדש, שמחירו עלול להגיע ל-1,000-1,200 ש"ח ואם יש צורך בעוצמה גבוהה במיוחד (בגלל שהתריס גדול וכבד) אפילו יותר, היא הורדת התריס על חפץ. בהתאם מומלץ כמובן להיזהר, ובהקשר זה כדאי לדעת שישנם תריסים חשמליים עם חיישנים שמזהים נוכחות של עצם כזה או אחר בדרך ומונעים את המשך הפעולה שעלולה להזיק לתריס.

אם אין ברירה אלא להחליף את המנוע, מומלץ לוודא שאתם מקבלים עליו אחריות לפרק זמן משמעותי, ושהמנוע הוא מתוצרת של חברה מוכרת ואיכותית - כך שתוכלו ליהנות גם מהתריס החשמלי וגם מראש שקט באמת למשך שנים רבות.